Jobba hos oss

Vill du jobba för en rättvis, jämlik och hållbar framtid? Hos Diakonia blir du en del av en kultur som präglas av engagemang, mod och öppenhet.

Diakonia har verksamhet i 26 länder i världen. På Diakonias huvudkontor i Stockholm arbetar ett 40-tal personer och globalt är vi ca 280 anställda. Den absoluta majoriteten av Diakonias personal är lokalanställda och kommer från det land där de arbetar. Diakonia har ett fåtal svenskar i utlandstjänst. De har tjänster som till exempel regionchefer eller specialister.

När vi har lediga tjänster eller uppdrag publicerar vi dem på den här sidan. En del av våra lediga tjänster annonseras på engelska.

Ledig tjänst

Insamlingsansvarig för stiftelser och testamenten

Nu söker vi dig med erfarenhet av insamling med fokus på stiftelser, stora givare och testamenten som vill arbeta i en internationell miljö och förändra världen till det bättre.  Tjänsten innehåller både strategiska och operativa arbetsuppgifter, och du kommer att bli en viktig del i vårt engagerade och kunniga insamlingsteam.

Ansök senast den 15 augusti!

En flexibel arbetsgivare

Tycker du, precis som vi, att det är viktigt att ha balans i arbetslivet? På Diakonia underlättar vi för alla medarbetare att kombinera sitt yrkesliv med ett aktivt liv vid sidan av arbetet. Därför erbjuder vi förmåner såsom flexibilitet kring förläggning av arbetet, förkortad arbetstid, friskvårdsbidrag, fri sjukvård och mediciner. Vi har även ett förmånligt semesteravtal.

Diakonia är medlem i Arbetsgivaralliansen, som är en fristående arbetsgivarorganisation för ideella och idéburna organisationer. Vårt medlemskap i Arbetsgivaralliansen är ett intyg på att vi erbjuder en god arbetsplats med kollektivavtal och schyssta arbetsvillkor, i en trygg och utvecklande miljö.

Håll dig uppdaterad – prenumerera på Diakonias nyhetsbrev

Genom att registrera din e-post så godkänner du vår hantering av personuppgifter och tillåter oss att skicka dig relevanta nyhetsbrev om Diakonias arbete.